zondag 29 april 2012

Citaten van Paulo Coelho


Als alle dagen hetzelfde lijken,
ben je blind geworden voor de wonderen in jouw bestaan.
De remedie is eenvoudig; beter opletten.


Onderwijzen is enkel demonstreren
wat mogelijk is.


Leren is het mogelijk maken
voor jezelf."


Ik heb me een paar keer in mijn leven
gelukkig en gearriveerd gevoeld.
Maar het duurde maar kort.
Want de goede God gaf me
een schop onder mijn kont,
en ik moest weer verder.


‎Als je denkt dat avontuur gevaarlijk is,
probeer routine, het is dodelijk.


Geluk is nooit een staat van evenwicht.
Geluk is altijd in beweging, altijd onderweg
en het enige wat je kunt doen, is het spoor volgen.


Als we een belangrijke beslissing moeten nemen
kunnen we maar het best vertrouwen op
onze impulsen en hartstochten,
want ons verstand probeert
ons meestal van onze droom af te houden,
met als argument dat de tijd
er nog niet rijp voor is.
Ons verstand is bang voor tegenslag,
maar onze intuïtie
houdt van het leven en de uitdagingen die het ons stelt.


De strijder van het licht kent de waarde van de intuïtie.
In het heetst van de strijd heeft hij tijd
om over de manoeuvres van de vijand na te denken,
dan vertrouwt hij op zijn intuïtie en gehoorzaamt zijn engel.
In vredestijd ontcijfert hij de tekens die God hem geeft.


De mensen zeggen: 'Hij is gek
of:
hij leeft in een fantasiewereld
'Hoe kan hij vertrouwen op dingen die niet rationeel zijn?'



Maar de strijder weet dat de intuïtie Gods eigen alfabet is,
en hij blijft luisteren naar de wind en praten met de sterren.



De liefde
dwingt iedereen
om over gevaarlijk ijs
te lopen
vervult ons van blijdschap
en van angst
maar geeft zin aan alles.

1 opmerking:

Laat een reactie achter